Dieta wzmacniająca odporność

by:

Dieta

Kiedy za oknem pogoda w przysłowiową kratkę nietrudno o spadek odporności prowadzący do przeziębień. W takim czasie warto wprowadzić do swojej diety produkty, których zadaniem jest wzmocnienie odporności, toteż wiedzieć warto, które witaminy i minerały czuwają na straży naszego zdrowia.

Jedną z witamin pomocnych we wzmacnianiu naszej odporności jest witamina A. Czuwa ona między innymi nad ochroną błony śluzowej dróg oddechowych stawiając zaporę zarazkom, zwiększając ilość komórek układu odpornościowego a także zwalczając wirusy mogące wywołać infekcję.
Nasza dieta powinna być zatem wzbogacona o produkty zawierające witaminę A, a do takich należą: ryby, wątroba, jaja, masło oraz mleko. Prowitaminę A, czyli beta-karoten znajdziemy natomiast w szpinaku, marchwi, papryce, dyni, morelach.

Kolejną witaminą, której nie powinno zabraknąć w naszej codziennej diecie jest witamina B. W grupie tej znajdują się witaminy odpowiedzialne za produkcję białek, hormonów oraz enzymów, których celem jest wzmacnianie organizmu.
Witaminy z grupy B są składnikami mięsa, wątroby, ryb, nabiału, kasz, roślin strączkowych, warzyw, orzechów oraz produktów pełnoziarnistych.

W diecie wzmacniającej organizm nie sposób pominąć witaminy C, która zwalcza wolne rodniki oraz pobudza białe krwinki.
Źródłem tej witaminy są cytrusy, dzika róża, aronia, natka pietruszki, brokuły, warzywa zielonoliściaste.

Cennym składnikiem jest także żelazo, którego niedobór w organizmie wywołuje osłabienie a w konsekwencji podatność na infekcje.
W naszym codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć produktów o dużej ilości żelaza a do grupy tej zaliczyć można: wątrobę, rośliny strączkowe, soję, jaja, płatki śniadaniowe, szpinak, brokuły.

Kolejnym mikroelementem podnoszącym naszą odporność jest cynk. Dodatkowo przyczynia się on wystąpienia innych infekcji, w tym do wystąpienia zapalenia spojówek czy grzybicy. Cynk pomocny jest w zwalczaniu kaszlu, kataru, chrypy, a więc typowych dolegliwości występujących podczas przeziębienia.
Nasz organizm zostanie wzbogacony o cynk, jeśli spożyjemy kaszę gryczaną, pieczywo razowe, jaja, pestki słonecznika i dyni, czosnek, kapustę.

Wolne rodniki zwalcza także selen, który ponadto łagodzi stany zapalne oraz wzmacnia naszą odporność.
Ze względu na ten fakt w jadłospisie nie powinno zabraknąć pestek dyni i słonecznika, kiełków pszenicy, pełnoziarnistego pieczywa, ryb, orzechów brazylijskich.

W okresie wzmożonych zachorowań warto wprowadzić do swojej diety suplementy, które ochronią nasz organizm i zmniejszą ryzyko zachorowania. W ich składzie nie powinno zabraknąć wyżej wymienionych witamin i mikroelementów, które staną się uzupełnieniem codziennej i dobrze skomponowanej diety.

To, co spożywamy jest szalenie istotne dla naszego organizmu. Wybierając zdrowe produkty możemy mieć pewność, iż dajemy szansę na wzmocnienie odporności a tym samym zmniejszamy ryzyko wystąpienia infekcji. Warto zadbać także o to, by nasza dieta była zróżnicowana, dzięki czemu organizm ma szansę otrzymania różnych produktów, których potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Nasze zdrowie jest najważniejsze, o czym zdaje się często zapominamy, a o czym świadczyć może wiąż trwające zainteresowanie fast foodami.

Polecam Ci:

bioxyn tabletki allegro I sliminazer slimming patches I ravestin 520 mg I opinie o lutenea

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *