Dieta kopenhaska

by:

Dieta

Dieta, podobnie jak inne, ma swoich zwolenników, jak i przeciwników. Pierwsi z nich mówią, że to szybki sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, podczas gdy drudzy twierdzą, że to nic innego jak sposób na rozregulowanie organizmu.

Dietę kopenhaską stosuje się przez 13 dni a to, co mamy spożywać jest z góry ustalone. Nie należy jej ani przedłużać, ani skracać. W efekcie zastosowania tej diety przemiana materii ma zostać pobudzona do działania, natomiast uregulowaniu ma ulec metabolizm.

W odróżnieniu od innych, pięciooposiłkowych diet, w diecie kopenhaskiej spożywamy jedynie trzy posiłki: śniadanie, obiad jedzony pomiędzy godziną 12 a 14 oraz kolacja zjedzona do godziny 18.
To, co je się podczas diety kopehnaskiej to chude mięso, jaja, owoce oraz warzywa. Każdego dnia należy wypić co najmniej dwa litry wody lub zielonej herbaty. Całkowicie wyeliminować należy natomiast słodycze, produkty zbożowe, alkohol. Dozwolone jest wypicie rano filiżanki kawy z jedną łyżeczką cukru, co ma pobudzić organizm do działania.
Efekty diety kopenhaskiej

Efektem stosowania się do diety jest schudnięcie od 7 nawet do 20 kg. oraz uregulowanie przemiany materii. Zastosowanie tej diety gwarantuje, że po jej skończeniu nie da się nam we znaki efekt jo-jo. Unikanie przez 13 dni słodyczy jest dla wielu znakiem, że można bez nich żyć i sięgać po nie rzadziej niż do tej pory.
Dietę można powtórzyć dopiero po dwóch latach. Zdecydowanie się na nią szybciej może spowodować osłabienie organizmu.

Przed rozpoczęciem diety warto spotkać się z dietetykiem, który określi czy dieta, jaką chcemy rozpocząć jest dla nas korzystna. Powinno się także wykonać badania pod kątem poziomu żelaza, wapnia oraz witaminy D.
Po zakończeniu diety dbamy także o to, co jemy. Organizm potrzebuje dostarczania mu, możliwie jak najczęściej świeżych owoców i warzyw oraz cennych. Starajmy się za to ograniczać węglowodany.

Rozkład posiłków w diecie kpenhaskiej
Posiłki w diecie kopenhaskiej powtarzają się co kilka dni. I tak na przykład 1 i 8 dnia diety je się to samo, podobnie jest z dniem 6 i 13.
Dzień 1 i 8
śniadanie: kubek kawy z jedną kostką cukru,
obiad: 2 jaja na twardo, 100 g gotowanego szpinaku, 1 pomidor,
kolacja: 1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną (150g).
Dzień 2 i 9
śniadanie: kubek kawy z jedną kostką cukru,
obiad: 1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną (150g).
kolacja: 1 plaster szynki, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego.
Dzień 3 i 10
śniadanie: kubek kawy z jedną kostką cukru, grzanka z pieczywa razowego,
obiad: gotowany szpinak, świeży owoc, 1 pomidor,
kolacja: 1 plaster szynki, 2 gotowane jaja, sałata z olejem i cytryną (150 g)
Dzień 4 i 11
śniadanie: kubek kawy z jedną kostką cukru,
obiad: tarta marchewka (150g), jajko na twardo, twaróg naturalny, (100g)
kolacja: sałatka owocowa (100g), 2-3 szklanki naturalnego jogurtu.
Dzień 5 i 12
śniadanie: duża tarta marchewka z cytryną,
obiad: duża chuda ryba,
kolacja: 1 duży befsztyk, sałata i brokuły (200g).
Dzień 6 i 13
śniadanie: kubek kawy z jedną kostką cukru,
obiad: gotowany kurczak (150g), sałata z olejem i cytryną (150g)
kolacja: 2 jaja na twardo, duża marchewka
Dzień 7
śniadanie: kubek kawy bez cukru,
obiad: kawałek grilowanego mięsa (150g)
kolacja: jaka kolacja…

Polecane dla Ciebie:

bioxyn I ravestin co to za lek I sliminazer plastry apteka I lutenea

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *