Dieta jogurtowa

by:

Dieta

Dieta jogurtowa nie polega na jedzeniu tylko i wyłącznie jogurtów, bez obaw. Nie jest monotonna, gdyż jogurt łączy się z warzywami, owocami oraz mięsami. Dzięki swoim właściwościom nawet po zaprzestaniu diety nie musimy się obawiać o powrót do starej wagi czy o efekt jo-jo.

Zadaniem jogurtu jest bowiem przyspieszenie procesu trawienia. Zawiera on także cenne składniki, między innymi witaminę B2, pomocną w zwalczaniu zalegającego tłuszczu czy witaminę B12 rozprawiającą się z delikatny sposób z żołądkiem i jelitami.
Stosowanie diety jogurtowej
Dieta jogurtowa powinna dostarczać 1000-1200 kalorii dziennie. Może być stosowana przez tydzień, maksymalnie dwa. Można ją wykonywać raz w miesiącu.
Zastosowanie się do tej diety jest bardzo proste. Rano i przed snem należy wypić koktajl lub szklankę jogurtu. Na obiad i kolację spożyć należy danie z jogurtem a gdy poczujesz się głodna możesz skusić się na małą przekąskę z dipem jogurtowym.

Przykładowe propozycje na koktajle
Koktajl buraczkowy z koperkiem
Pół szklanki jogurtu naturalnego, pół szklanki soku z buraczków, łyżeczkę posiekanego koperku miksujemy. Doprawiamy szczyptą słodkiej papryki, pieprzu, solą. Schładzamy w lodówce.
Wartość kaloryczna: 130 kcal.
Koktajl winogronowo-miodowy
Pół szklanki jogurtu naturalnego, pół szklanki jasnych winogron, łyżeczkę miodu miksujemy. Doprawiamy sokiem z cytryny, całość należy dokładnie wymieszać.
Wartość kaloryczna: 180 kcal.
Koktajl ogórkowy
Zmiksować szklankę naturalnego jogurtu, pół świeżego ogórka, łyżkę posiekanej natki pietruszki, listki mięty. Doprawić szczyptą soli.
Wartość kaloryczna: 100 kcal
Koktajl cytrusowy
Zmiksować szklankę jogurtu naturalnego, pół szklanki soku z pomarańczy lub grejfruta, pół łyżeczki miodu, dodać odrobinę soku z cytryny.
Wartość kaloryczna: 150 kcal.

Przykładowe propozycje obiadowe
Grzanki z jogurtem
Składniki: dwie kromki pieczywa razowego, pół banana, 2 połówki brzoskwini z puszki, 1 łyżka nasion słonecznika, 1 łyżka soku z cytryny, 4 łyżki naturalnego jogurtu
Przygotowanie: słonecznik prażymy na patelni bez dodatku tłuszczu, chleb opiekamy w piekarniku na złoty kolor. Banana obieramy, kroimy w plasterki i skrapiamy sokiem z cytryny, by nie sczerniał. Grzanki smarujemy jogurtem, nakładamy banana i ziarna słonecznika.
Wartość kaloryczna: 300 kcal.
Sałatka z makaronem
Składniki: szklanka makaronu, np. rurki czy świderki, pomidor, 5 dag sera feta light, 10 oliwek, 2 łyżki jogurtu naturalnego, 1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki., szczypta soli.
Ugotuj makaron al. Dente. Pomidora sparz, usuń nasiona, pokrój w kostkę. Przekrój na pół oliwki, ser w kostkę. Produkty wymieszaj, dodaj jogurt, posyp natką.

Polecam:

bioxyn opinie negatywne I sliminazer stosowanie I ravestin sprzedaż I lutenea preparat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *